معنی سه بوق کوتاه در هنگام روشن شدن سیستم و رفع مشکل آن

حل مشکل Write Protected از فلش درایوها و یا سایر حافظه‌ها

در این مطلب به طور کلی همه بوق‌های انواع بایوس‌های سیستم‌ها را تشریح کرده‌ایم ولی معنی سه بوق کوتاه و راه‌های رفع آن چون کمی طولانی بود در یک مطلب مجزا به آن پرداخته‌ایم.

سه بوق کوتاه

دلیل اصلی این مشکل

این سه بوق کوتاه به معنی مشکل در بخش RAM و حافظه‌های کوتاه مدت دیگر هست و برای رفع مشکل آن باید تک‌تک رم‌ها را با جدا کردن آنها بررسی کنیم. در صورتی که با برداشتن آن رم دیگر سه بوق کوتاه شنیده نشد یعنی آن رم مشکل دارد و باید تعویض گردد.

رم جدید افزوده شده به سیستم را جدا کنید

در صورتی که جدیدا یک رم به کامپیوتر اضافه کرده‌اید یا آن را ارتقا داده‌اید و صدای ۳ بوق در هنگام بالا آمدن سیستم شنیده می‌شود، نشان‌دهنده‌ی خرابی رم‌های جدید یا مناسب نبودن آن برای Motherboard سیستم شما هست.

جای رم‌ها را جدا کنید

در صورتی که مطمئن هستید معماری رم جدید اضافه شده با سیستم شما یکی هست و خود رم هم بر روی سیستم دیگر تست شده و سالم هست، پس شاید از جایگاه آن بر روی مادربورد مشکل به وجود آمده و معمولا مادربوردها چندین جای رم دارند که برای رفع مشکل جای آن را با اسلات‌های بعدی عوض نمایید.

رم مشکل دار را عوض کنید

هر دستگاه RAM دارای یک سرعت و معماری خاصی هست که برخی اوقات دیده شده که با یک سرعت و یا معماری خاصی مادربورد هماهنگ نیست و خطا نشان می‌دهد و باید آن رم را با رم دیگری عوض کنیم.

این مطالب از جایی کپی نشده و شما هم در صورت استفاده و کپی حتما باید نام نویسنده و لینک به صفحه‌ی آن را رعایت نمایید.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید